zadzwoń: (61) 852 47 18


KSIĘGI RACHUNKOWE (PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ)

Naszym zadaniem jest prowadzenie ksiąg rachunkowych, przygotowanie miesięcznych rozliczeń podatkowych oraz raportów zarządczych opartych na informacjach pochodzących z zapisów księgowych.

Usługa obejmuje w szczególności następujące moduły:

 

KSIĘGI RACHUNKOWE – prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości obejmujące:

  • weryfikację dokumentów księgowych pod względem formalno-rachunkowym
  • księgowanie dokumentów zgodnie z przyjętą polityką (zasadami) rachunkowości
  • sprawdzenie kompletności dokumentów i zgłaszanie braków w dokumentacji (ciągłość numeracji, analiza rozrachunków, inne metody analityczne)
  • prowadzenie ewidencji pomocniczych (środki trwałe, rozrachunki itp)
  • przygotowanie zestawienia obrotów i sald na koniec każdego miesiąca
  • miesięczna weryfikacja sald księgowych

 

PODATKI I SPRAWOZDANIA URZĘDOWE – prowadzenie ewidencji podatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, optymalizacja obciążeń podatkowych. Moduł obejmuje między innymi:

  • kalkulacje zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy;
  • ewidencje i deklaracja miesięczna podatku VAT
  • informacje podsumowujące transakcje UE (VATUE);
  • sprawozdania NBP
  • sprawozdania statystyczne GUS
  • wyjaśnienia niezgodności i wątpliwości dotyczących deklaracji i rozliczeń z urzędami
  • prowadzenie spraw kontroli podatkowej i skarbowej w imieniu klienta

 

RAPORTOWANIE (INFORMACJE FINANSOWE KLIENTA) – sporządzanie indywidualnie ustalonych miesięcznych informacji finansowych np:

  • rachunek zysków i strat, bilans (zgodne z ustawą o rachunkowości)
  • przedstawienie wyniku finansowego - kategorie przychodów i kosztów istotne dla firmy
  • zestawienie aktywów i pasywów - kategorie majątku i zobowiązań isotne dla firmy
  • zestawienia dłużników
  • inne informacje finansowe istotne dla klienta (np. informacje dla banku)

 

ROCZNE SPRAWOZDANIA – obejmuje czynności konieczne do prawidłowego zamknięcia ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, w tym uzgodnienia sald księgowych, potwierdzenia sald rozrachunków; sporządzenie sprawozdania finansowego i rocznych dokumentów rozliczeniowych obejmujących w szczególności:

  • wprowadzenie do sprawozdania finansowego, rachunek zysków i strat, bilans, sprawozdanie z przepływów pieniężnych, sprawozdanie z zmian w kapitale własnym, informacje dodatkowe do sprawozdania
  • roczne rozliczenie podatku dochodowego
  • pozostałe roczne rozliczenie wymagane przepisami

 

Szczegółowy zakres naszych obowiązków ustalany jest indywidualnie z każdym klientem.

 


Zaufali nam:

biuro rachunkowe Poznań
biuro księgowe Poznań
kadry i płace Poznań